lördag 2 januari 2016

Första januari

i går. Kalle hade blivit över natten. Jag hade bäddat åt honom. Jag steg upp nio och sen vakna Monsieur och småningom Kalle. Kalle fick ägg och jugurt, bröd och kaffe. Monsieur och jag fick också kaffe och bröd och jugurt. Kalle låg på soffan. Pikku hiljaa talade vår president. Kalle gick i duschen och vi vinka åt honom från fönstret. Efter det kom en konsert från Wien. Den sluta bortåt tre och då gick jag i duschen. Monsieur hade lagt sig.

Här mitt goda öl. 8% och 9,6%.  I Elle Country fanns det två artiklar från Finland. Jag tacka för tidningen av Sande.

Vi hade kokat en massa potatis i går och nu laga jag pyttipanna. Potis, lök och små bitar av kalkon. Dessutom sallad. Sjukt gott. Till det en öl.

Sen kom det på Teema en film som hette Tamara Drewe. I princip riktigt bra. Jag tänkte sen ännu blogga, men gjorde det inte och inte ville jag heller läsa Stockmann Yard. Jag läste Sivelä i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar