måndag 4 januari 2016

Och idag

då söndag.

Jag laga god frukost. Med ägg. Pikku hiljaa kom Monsieur ner. Jag skrev dagbok. Läste Husis. Kolla när Sande sku fara, men det var först bortåt två. Jag blogga och småningom for Monsieur efter dem.

Glada barn. Glad mamma. Nu skulle jag då laga en sås med kalkonbitar. Det sku vara 2 dl grädde och 1 dl mjölk. Kalkonen sku stekas med lök. Grädden och mjölken satt jag i en kastrull med basilika och lök och kalkon. Sen då pasta. Det fick nu stå där på spisen. Jag laga ännu sallad och skar honungs melon. Dessutom rev jag en massa ostbitar. Sen satte vi oss till bords. Man fick vittvin. Barnen fick först kalkon och sen nakkir. Men jag fota ingenting. 

Jag bädda. Panda var i duschen och fick jugurt. Sen gick Aron i duschen. Tillbaka till datorn. Fick ett rostbröd. Mamma lulla Panda och sen Aron. 

Det hade börjat en film om Lemmy Kilmister. Han var från Motörhead. Aron vakna. Gick och sitta i soffan med mamma. Mamma och jag fick natt te´. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar