tisdag 26 januari 2016

Jag packa in

Johannas smycken. Skrev ett brev. Satt make up och bytte till utekläder. Tog buss, men försena mig lite. Jag borde ju först ha tagit en nummer i posten och sen packa paketet. Ja ja. Jag fick vänta säkert någå tjugu numror.

Caro hade redan dykt upp. Jag var fem minuter försenad. Vi tog spårvagnen till Nationalmuseet. En fin utställning som hette Brilliant! Här ett par bilder.

 Fina smycken.

Och mera smycken.

Vi kolla sen ännu Sibelius och någå annat gammalt. Jag köpte ett fint kort. Jag skulle fara till Stockmann men Caro brydde sig inte. Hon for hem.

Jag köpte mat och vin. Men tyvärr börja nu mina skor skava fruktansvärt. Jag använde dem här en tid, men nu går det tyvärr inte mera.

Hemma fick jag laxsoppa och läste nån tidning. Monsieur var på Arbis. Men han dök nog opp sen halv nio.

Nu skall jag se på True Detective. Två delar.

Adjö!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar