måndag 4 januari 2016

Mamma och barnen

blev över natten. Caro skulle på jobb. Jag satt fram strumpor åt henne för hon hade glömt sina hemma. Jag steg upp åtta. Vinka till henne från fönstret.

Tjugu före nio vakna Aron. Han fick god plocktallrik. Mofa kom småningom ner. Nu var också Amandas mat färdig. Satt den i kylskåpet. Mofa gick i duschen och sen dök Amanda upp. Då var klockan tio före tio. Hon fick sin mat i köket. Också rostbröd. Där satt hon med mofa.

Jag skrev dagbok med kaffe i vardagsrummet. Mitt kaffe var kallt. Sen jugurt med Husis. Men Husisen läste jag inte till slut. Vi skulle till Musta, men plocka nu undan saker här nere. Det tog lite tid. Gick i duschen. Gav kläder åt barnen.

Aron gick med mofa efter jeepen. Amanda ville ha en röd plastsked som fanns i leksakslådan. På bottnet. Den skulle hon ha. Men ingen mössa, vantar eller hals duk. Det var -15°. Nå, jag tog nu dom...

I Musta ropa dom nu sen på mofa och momi. Sprang omkring. Där var inte så mycket människor. Sen var Amanda i kärran. Stod i den.Vi köpte allt möjligt och sen en puffetti åt Panda, en jorgubbsstrut åt Aron och en Kingis åt mig. Vi satt dom i en plastpåse. Vi åkte hem.

Sen fick man äta dom i köket. Jag åt min jätte snabbt, Aron åt sin ganska snabbt och sen fick Panda sin som mofa hade satt sista biten på ett fat. Hon åt med sked.

Sen dök mamma upp. Hon packa ganska snabbt alla saker. Dom sku få makaronilåda hemma som mamma sku laga. Mofa förde dem igen med jeepen. Aron gick med mofa till garaget.

Jag hade städat bort alla saker och bäddat soffasängen. Bytte till innekläder och bädda vår säng där uppe. Nu fick jag äntligen en perfekt lur. 1 1/2 timme.  Monsieur hade redan ätit nånting. Jag fick ärtsoppa och läste slutet av Husisen. Sen kom där en bra dokumentär på Teema om Diana Vreeland som var chef för Vogue.

Och vad gör jag nu?
Säger godnatt! 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar