måndag 1 juni 2015

Ismo Hölttö

gick jag och se på i dag. Sista dagen. Där var faktiskt ganska mycket människor. Han var en reklamfotograf som jag fota med ett par gånger. Men vad jag fota kommer jag inte ihåg. Men det här var ändå sal efter sal med oerhört skarpa svartvita foton. Stora bilder och skarpa.  I morgon skall jag ta bild av Ateneum-broschyren.

 Ismo Hölttö i sin studio. Hur var där så råddigt?

Han skuffa undan lite saker på ett bord för att kunna fota.

 Hailuoto 1964

 Zigenare i Norra Karelen.

 En man säljer 1:sta maj saker 1964

 En rolig flicka har sparkat av sin sko 1965

 Förr i världen var skidorna gjorda av faner och stavarna av bambu.

Enda fotot från Norge, Skibotn. En man med en rolig katt.

Men nu undrar jag varför fotona blir så gråa här på bloggen. På min kamera är dom mycket bättre. Klocka blev 16.30 och 17.00 stängde dom.

I bussen var en mörkhyad som skötte en ung man som satt i rullstol och var helt råddig. Jag fråga den mörkhyade att om han har varit sån ända sen han föddes. Han sa nä att han har varit i en bilolycka... 


Hemma såg jag sen den här fina regnbågen.

Man ser den här framför fotbollsplanen   : )


I dag igen lax och pasta men lite mera pasta för det fanns inte så mycket lax. Intressant.
 
Sen såg vi på en film som hette Silver Linings Playbook och fått fyra stjärnor. Den sluta 23.30. 
Och aj jo, Amanda fick spisen av momi och  mofa   : )
 
I morgon antagligen verkstad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar