måndag 22 juni 2015

Midsommar

Nu regnade det. Jag gick snabbt i duschen och klädde på mig och börja med frukosten åt oss och hela familjen Salminen. Men pikkuhiljaa klarna det upp så Monsieur beslöt att vi sku ta Terhi Nordic och så for vi och möta dem. Monsieur promenera hem. Sande körde min båt.

Här bilden som Nista skicka    :  )

Det blev frukost och efter det Skattjakt för barnen.

 Bakom järnkatten syns nångonting...

 Jaha! Och så fanns det nånting mellan båtarna.

 Vad har månne Amanda i korgen?

 Här äter hon en pumpernickel.

 Aron får en ring. Man skall slicka på den där blåa stenen.

 Och en prutt-dyna    :  )


Amanda blåser bublor.

Här är hon inne i min box. Hon har likadan hästsvans som jag.

Sen blev det "skumppahetki".

Och sen då igen samma mat som vi alltid brukar inleda Midsommaren med: Hönsgryta med ris och sallad. Och vin. 

Mamma lulla Amanda och Monsieur, Sande och Aron hade en liten kokko i stranden och jag diska. Vi såg när min bror med fru Anneka kom till våra grannar och när klockan var tolv for dom hem.

Strax efter det la vi väl oss också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar