måndag 22 juni 2015

Midsommardagen

Det skulle då vara Sillis i dag, men det bara regna och regna. Först åt vi frukost och fundera vi nu till och från, men tillslut beslöt vi att vi inte går. Igen koka jag gröt och det blev en så stor kastrull att också Monsiuer fick gröt.

Pikkuhiljaa börja jag sen med "Sillisen".
Här ingredienserna: Morötter, blomkål, rädisor, och gurka som man sku doppa i kryddad gräddfil. Och sill och nypotis. Sen grillad korv och grillad zuzzini och grillad majs. Gott öl och snaps och rödvin. Dessutom blev det massor över.

Men nu kom en otrolig dimma. Här finns ett smalt sund mellan oss och Nista så man såg int ens dem. Dimman höll på i flera timmar. 

Monsieur la sig väl sen och jag diska och mamma lulla Amanda och sen fick Aron pymmen på sig och Sandes film sluta 23 och då gick dom ner till sitt hus och jag la mig i min box och somna. 

zzzzzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar