tisdag 16 juni 2015

13-tiden

skrevs här listor för morgondagens färd till lande. 

Vi hade beslutat kolla Bob Gruen ROCKERS i dag. Vi tog 66A som gick från vår hållplats till Kabelfabriken. Vi såsa lite så tanten sa att den finns i Pannuhalli just när man kommer liksom dit. Och jeps, så var det.

 Där fanns 100 fotografier och dom var alla till salu.

 Mick Jagger från 1972

 John Lennon från 1974

 Monsieur kollar en massa svartvita foton. Aj, nånting i färg är där ju också.

Här Bob Gruen filmad.


Sen sa vi tack och adjö och gick en ganska lång väg till metron och steg av vid järnvägstorget och därifrån till Stockman. Jag sku ha en ny salva och så lyfte jag pengar till sillisen och sen fick vi god glass. Jag saksanpähkinäglass och Monsieur Pehmis i strut.

Hemma sen fick vi olika sorters mat. Jag min ärtsoppa i köket och skrev ännu två dagars grejer i dagboken: fredag och måndag. Dessutom strök jag min pymme. 

I morgon skall här säkert dammsugas och sen via Musta till Kalkstrand.
Kanske jag uppdaterar. Få se. Vi kommer väl hem på måndagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar