söndag 14 juni 2015

Amanda

vakna sjutiden. Fick maito. Jag försökte somna på nytt, men det lyckades inte. Aron vakna bortåt åtta. Då steg vi upp. Det blev plocktalrik och kakao och ritat på tv och sen ville Aron se på en legofilm där en grabb i slutet säger "Tack och hej. Leverpastej".

Mofa steg upp och vi fick också frukost och sen gick dom ut och jag gick i duschen och sen for vi till Zoloogiska Museet. Aron hade berättat att det halvvägs uppe finns två giraffer som dricker kaffe. Och hi hi! Dom fanns ju på balkongen. Giraffer som drack kaffe. Stora.

Här lite bilder.

Flygande "dinosaurie" fågel.

Tyrannosaurus som levde för 230 miljoner år sedan.

Amanda har somnat och sov hela vår rundvandring.

Två estniska barn. Aron är lite kovis. Dom var nog sen tillsammans en tid.

En hemsk tiger som i ett vinterlandskap skall fånga en ren.

Gorillor.

Aron med en Abborre som vägde 2,7 kg. Man fick lyfta den   : )

Sen till Kiasmas cafe´ och på vägen vakna Amanda.
Aron fick en croissant och Amanda nånting lustigt som hon sen inte villa ha.Och där ser man ägget som sku öppnas med en grön unge och en gul unge. Dom härja sen och kasta omkring leksakerna med mofa.

Här min goda blåbärspirog med vaniljsås och kaffe.

Sen köpte jag två små lustiga saker åt barnen, men dom ville nu int sen ha dem så jag åt upp dem.


Mofa skuffa sen Aron i vagnen och jag kom efter med Amanda i handen. Sen bytte vi om så att mofa gick med Amanda in i mitten av bussen och jag satt med Aron där framme.

Det blev sen lax och potis åt Monsieur och mig och pasta och lax åt Amanda och pasta och nakkir åt Aron. Sen sku dom i duschen och sen ännu kvällsbit och klockan var säkert 22.30 när vi la oss och jag läste för dem. Men dom somna nog snabbt.

Jag mejla sen ännu med Helen.  
Då var klockan säkert 00.30 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar