fredag 26 juni 2015

kvartföresju

steg jag upp i dag. Salminens hämta hit en stor kasse och bilsitsen. Mamma satt med en korg i famnen som skulle till Solhälla.

Jag for till stan för att leverera Eevas silverkors. Åt Hilkka. Hon fick det men såg inte att där var krusiduller på övre balken. Hon trodde att där stod Eeva. Heh!

Sen hem var jag fick kaffe och jugurt och bröd och mera kaffe. Sen skrev vi uppköpslista och jag dammsög och sen for vi till Musta.

Snart dök Caro, Aron och Amanda upp. Det var Arons sista dag i dagis. Han har varit jätte god vän med sin riktiga skötare Andreas. Monsieur gick med barnen till Kimmis medan mamma gick till verkstaden efter Barbir.

Under tiden laga jag maten. Korv och pasta åt barnen och en förrätt åt oss bestående av blomkål, rädisor, morot och gurka. Med gräddfil. Och sen en Siciliensallad med salladassås till. Och rose´vin.

Här lite bilder.

 Aron och Amanda.

 Monsieur.

 Mamma.

Sen gick barnen i duschen och sen fick dom Angrybird jugurt och sen somna Amanda och Aron var väl  ännu på datorn med mofa och sen la sig mofa och Aron somna och sen fick vi te´med Caro. 

I morgon säkert till Ingå för där är fest   : )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar