torsdag 25 juni 2015

Förmiddagen

förflöt ok. Monsieur gick till garaget för att göra nånting och jag gick till min verkstad. Jag öva först olika grejer.  Sen konstera jag hur jag sku göra med att ha en tung pincett vilande på lilla saken som sku lödas på. Det lyckades i princip, men av nån orsak blev den långa saken gul. Liksom gul! Jag förstod ingenting. Jag försökte slipa med gummiskivan, men den tog i så det blev en grop. Och det gula försvann inte. Det finns ännu kvar    : (

Först satt jag den i maskinen som tar bort vaxet och sen i blöt i fairy och sen 45 min i trumlarn, men fortfarande är den hamrade saken vit och den större skiftar i gult. Under tiden lyssnade jag på typer som spela The Wall. Alltså skiva nr 2. Jag polera nu sen och lödde dit en ring och polera igen, men den blev inte bra. Tyvärr. Hoppas Hilkka inte noterar.

Jag gick sen till Siili på en cafe´ latte. Jag bad att få sitta inne. Sen rörde jag om i min kopp.


 Nu ser kaffet ut så här   : (


Och sen hem.  Här satt jag alla 9 bilder som blivit borta från mina etiketter. Alltså smycken. Men först var det ju jätte jobbigt att hitta dem...   

Monsieur berätta att han plötsligt såg hur en igelkott kom in i garaget. Den gömde sig och han hitta den och så bar han ut den.

Jag åt igen en gång ärtsoppa och läste grafia och sen när jag sku sätta Hilkkas kors på bloggen beslöt jag att ändå gå till verkstaden och polera den. Jag polera och polera och satt den sen i fairy och vänta tio minuter och sen putsa jag den och nu är den blank och fin, men fortfarane gul   : (   



Stackars mej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar