söndag 28 juni 2015

En lördag

som blev jätte rolig. Mofa, Aron och jag steg upp kl 07. Jag gick först i duschen och trodde att Aron sku gå tillbaks och sova, men det gjorde han ju inte. Monsieur höll nu på med något och sen blev klockan 08 och jag kom ner och koka kaffe och Caro och Panda vakna.

 Här en rolig Panda.

Klockan blev elva och då for vi iväg till Ingå. Eller nå nä, 11.30. Men det var en jättefin Ingå dag.
 
 Aron visar sin tappade tand.

 Mamma och Panda.

 Titta en så enorm  bubbla!

 Och en till    : )

Vi kom ner till ett ställe där en grabb skulle göra trollkonster ocg sen gick jag till ett ställe och köpte jättefina sockor som jag fotar i morgon.

Och här då alpackor. Dom var roliga.

 En som ler    : )

 En lite mallig.

 Aron och Monsieur kollar alpackor.

Lite såsigt med glass och sen via det stora stället Strand efter en fin skumppa som inte var speciellt dyr.

Först körde vi via Bastubacka där ingen mera bodde och sen körde vi lite vilse men kom sen via kossavägen fram till Svartå   : )


 Amanda kollar en Sovande Faun.

Aron och Amanda på en krokodil.

 Flygande Merkurius heter den här statyn.

 Mofa, Amanda och Aron.

 Barnen bland blommor.

 Barnen springer och leker.

Sen gick vi längs en lång väg och förbi huset där Caros klasskamrat Karin och hennes mamma bott. Caro hade också varit där och lekt och balanserat på konstiga saker som gick längs med stranden.

Här är då mofa, Aron och Amanda i ett tåg. Eller lok. Från Berlin 1903.

Glad mamma med Amanda.

 Sen tog vi jeepen och körde hem. Vad sku det ha tagit. En timme?
 Hemma sen blev det sjukt goda mater. 

Här då två goda rödingar  som först sku fyllas med dom här sakerna. Samtidigt tvättade jag nypotis.

 Medan fiskarna var i ugnen fick man skumppa    : )

Nu var väl klockan bortåt 20.30.



 Och här min goda portion   : )

Barnen gick i duschen och jag satt bilder på min blogg och skrev någå lite och sen fick vi te´med Caro och sen i säng! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar