onsdag 24 juni 2015

I dag

till min gudmor. Hon fyllde 95! Min bror, Anneka, Tilda, Monsieur och jag. Vi sjöng för henne och sen fick man skumppa och sen laxkaka med kaffe. Och lite skumppa till!


Här min gudmor.

Och här jag och Tilda.

Jag tror att vi var där en och en halv timme. Det var jätte roligt! Men pikkuhiljaa måste vi ge oss av.

Monsieur och jag skulle till Masurkka. Vi sku ha det ena och det andra. Sen gick vi hem förbi biblioteket. Hette gatan månne Väinämöinengatan? 

Men när jag kom hem gick jag till verkstaden. Hade beslutat göra ett nytt hänge. Det blev riktigt bra! Fortsätter väl i morgon. Hilkka skall få det fredag morgon.

Här är ännu konstiga saker i E:na.

Övre delen är inte ännu fastlödd.

Halv sju kom jag hem och så blev det frittata med morötter, blomkål, rädisor, selleri och serranoskinka. Och rödvin. Gott!

Och nu bloggar jag.
I morgon skall jag fortsätta med Eevas hänge   : )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar