söndag 31 maj 2015

Amanda fyllde 2 år

i dag. Vi for först till Musta och sen kom vi hem och sen efter Gilla och sen till Salminens. Det tog lite tid ännu när Caro höll på med mat o dyl och sen kom dom sista gästerna och så blev det skumppa.

 Amanda äter väl nån gurka?

 Tre glada tanter    : )

 Risto, Kalle och Monsieur.

I köket: Liisa, Nora och Gilla    : )

 Titta så roligt Aron har    : )

 Amanda sätter på sin spis!

 Leo har gett en gåva åt Amanda.

 Vad finns det i Kalles paket?


Hi hi! En rolig pizza   : )

 Här har Amanda just tagit bort gummibandet från sin hästsvans.

Liisa och Jallu for nånstans, Kalle for för att åka båt, sen for resten av porukkan men Monsieur, Gilla och jag blev ännu kvar. Nå, pikku hiljaa for vi. Vi förde hem Gilla och sen förde Monsieur hem mig.
  
Det blev helt sjukt god ugnsstekt lax kryddad med persilja, dill, timjan och italiensk 
salladskrydda. Sen blev det mosad fetaost blandad med creme fraichea och salt och peppar.  Servera med grönsallad och en skål med "salattiherneitä, aurinkokuivattua tomaattia ja saksanpähkinän sydämiä". 

Klockan var bortåt halv tio när vi slutat äta. Monsieur kolla sen en film på nätet, medan jag tog kontakt med Nora. Hon hade haft det helt trevligt med Emil och mamma i Barcelona och jag berättar mera om vår Berlin-resa.

Tv-filmen såg jag inte på. 
Jag blogga i stället    : )



1 kommentar:

  1. lovely a 2nd birthday
    cute kids and wonderful family
    you must be proud of them :)
    wonderful

    SvaraRadera