tisdag 23 juni 2015

Söndagen den 21:sta

07.30 opp och sen blev här frukost. Dom uppenbara sig väl bortåt 09. Man fick god jugurt.    Också Sande. Jordgubbs.

Nu hade Salminens beslutat köra ett varv runt Pörtö. Det var verkligen fint väder. Strålande sol och helt lugnt!  Här två bilder.

 Här backar dom.

Och nu kör han framåt. Min fina Terhi Nordic med 25 hp Mercury. Kanske det tog 15 minuter. Eller int vet jag...

Hur som helst fick dom sen gröt och jag diska och Caro lulla Panda. Här kom nu sen lite dimma igen och sen blev det pasta som var dukat i köket så man fick ta därifrån och sen kom Kai och Anni över med sina pojkar och jag hade träff i skogen för jag sku leverera indiansmycket åt Malin. Vi stod länge och tala. Jag har gjort många smycken åt henne.

Och här sen då hela familjen Katchadourian.

Kian gjorde efter allt som Aron gjorde.


Kai och Sande brukar surfa tillsammans och inkommande veckoslut skall dom gå på Tuska.
Det gör dom alltid.


Och här då Anni med sin lilla Owen som är 1/2 år. Och Caro och Amanda. Jag gick förr i världen  i samma guldsmedsskola i Ekenäs som hon. Hon bodde där. Jag tog varje dag tåg från Pasila. Tre år... Men det är länge sen. 

Vi gick sen ner på bryggan och Aron och Kian ropa hela tiden: Hej då Aron! Hej då Kian! Hej då,  hej då...

Salminens gick i bastu och jag tror att jag diska och sen plocka mamma undan väl och sen gick dom ner för dom sku opp klockan 06 i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar