onsdag 18 februari 2015

Vi beslöt

med Monsieur att ta en promenad till apoteket. Man går liksom genom hela Kottby. Jag hade tagit stavar, men tagit asvalttitossut av dem. Nu hördes hemska klirrande ljud. Liksom ingen snö eller is. Bara asfalt.

I apoteket köpte vi allt möjligt och sen en promenad tillbaka. Monsiuer blev på bilioteket. Jag gick hem. Här börja jag då läsa Fjärilseffekten av Karin Alvtegen. Hoppas den är bra.

18-tiden for jag hemifrån. Via Stockmann till Lotto-disken där jag fick 10€ för en enorm hög lappar. Sen till Pastor. Småningom dök Hanna upp. Hon var så söt. Hon jobbar nu i Åshöjdens skola. Men också på Folkhälsa.

Först fick vi två förrätter som jag glömde fota. Yasai ceviche och Maki. Dessutom glömde jag att fota drinkarna.

Här min mat som hette Pollo Saltade: Braised chickenleg, tomatoes, onions, potatoes, soy sauce and fresh herbs.

Hanna med sin Quinotto som bestod av Sauteed shiitake mushrooms, Aji amarillo "quinotto", homemade queso fresco and 63° egg.

Hanna drack vatten - jag ett glas vin.

Niotiden beslöt vi sen gå till Strindberg. Där bjöd Hanna på Roiboste´ och örfil. Fastlagsbullor fanns det inte mera. Det var gott och vi kramades och hon gick hem och jag tog bussen. 

Pikku hiljaa i säng...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar