torsdag 19 februari 2015

I dag i verkstaden

riktigt roligt. Först tog jag en promenad och sen tog jag itu med mina halsband. Dessutom hitta jag nu Dark Was the Night. Två skivor som tog säkert typ tre timmar att lyssna på. Där finns alla bra bändin. Bon Iver, Grizzly Bear, The National, Arcade Fire, My Morning Jacket, Riceboy Sleeps o.s.v

Nu fortsatte jag med det tredje halsbandet. Satt fast lås och lödde två länkar. Det var sen i betbad medan jag borra hål i glasbitarna. Några gick sönder. Tyvärr.

Här är då halsbandet, men det var nog onödigt att jag flyttade dom där två yttersta porslinsbitarna. Det blev lite underligt...

Sen då det nya halsbandet. Konstigt bara att endel av glasbitarna inte gick sönder. Jag sökte sen fram några nya. Också ett snäckskal. Men sen var jag då så enfaldig att jag inte trädde upp pärlor och sånt på silvertråd. Idi!

Men det verka som om pärlorna av nån orsak rulla undan pincetten.

Jag fatta liksom ingenting, men så bara verka det. Jag fortsätter säkert nästa vecka.

Monsieur skicka textare att kan vi ses 18.10 utanför garaget. Jo, det kunde vi. Och efter som det var torsdag och inte fredag var där inte så mycket människor.  Alltså i Mustapekka. Okej, det är sportlov så folk är säkert på resa. Därför hade inte jag heller nån yoga i dag. Sen ännu efter en lax till Masurkka och sen hem. 

I morgon skall här städas.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar