tisdag 10 februari 2015

Aron

hämtades till oss på morgonen för han hade varit ganska trött i går sa Andreas. Men det dabbiga var att strömmen hade gått. Den var säkert borta någå en halv timme. Det var liksom norra helsingfors med Kottby och Gumtäkt o.s.v  Aron fick plocktalrik för den behövde man int liksom "koka". Men sen då pikku hiljaa kom strömmen tillbaka så vi fick underbart gott kaffe.

Mofa var sen med Aron på datorn och jag läste Husis och sen gick vi ut. Först till Kimmis.


Mofa och Aron vinkar.

Sen gick vi till Alepa. Vi köpte faktiskt ganska mycket. Aron övervägde att skulle det bli ett Kinderägg eller en slickepinne eller en glass. Det blev en glass.

Här med den goda glasspinnen.


Hemma sedan titta vi på Frozen. Den tog 1tim42min.  Jag vek nog lite byke imellanåt och vad jag gjorde, men helt rolig film.

 Den är på riktigt bra!

Snart dök mamma och Amanda upp. Amanda sökte sina ljusblåa söndriga tossor så jag gav dom ljusröda åt henne i stället och hon blev sååå glad.

Jag hade redan börjat med köttfärsen. Mofa ville ha potis - vi andra makaroni. Dessutom kantarellsås och sallad. Köttfärsen blev på riktigt helt hurja god. 

Här äter Amanda köttfärs och ser på Wreck-it Ralph.

Barnen gick sen i duschen och jag bädda. Jag hade tvättat alla påslakan och dynvar och två täcken. Dynvaren t.o.m strök jag.

Sen texta jag med Kalle och nu sitter jag här och bloggar. 
I morgon säkert nånting intressant.

SLUTLIGEN
Jag borde ju ha förklarat att det var till Rasmussens fina guld- och silveraffär jag gick...

2 kommentarer: