onsdag 11 februari 2015

I morse

väckte Aron mig. Jag hörde hur han kom uppspringande i trappan lite före halv åtta. Han var så glad. Jag gick ner och Amanda var lika glad. Mamma skulle föra dem till dagis och sen fara på jobb. Pappa var hela dagen i Tallin. Jag vinka från fönstret och tiotiden ringde jag till mamma och hon sa att dom hade glatt skuttat in till dagis.

Jag satte mig sen ner med mitt kaffe och min dagbok när Monsieur kom från styrelsemötet. Alltså husbolagets. Jag måste då gå från köket till varagsrummet...

Monsieur gick till båtmässan och jag till verkstaden. Jag fick gjort ett riktigt fint halsband.

 Eller här hänger då båda färdiga halsbanden på en tavla.


Sen konstatera jag att jag fått helt hurja sjuka fötter av mina svarta skor, så jag bytte till dom här.

Dom känns bättre!


Jag fortsatte sen med det tredje halsbandet. Men tyvärr gick snäckskalet sönder så jag fick ta en annan sten i stället.

Nu har jag som plan att byta ut sista stenen mot den här första. Jag tror att det kommer att löna sig.

Här hela halsbandet med någå lustiga gröna stenar och bruna pärlor och sen vita pärlor med gråa saker i och mossagater. Fortsätter en vacker dag och då blir det igen en ked i nacken.

Jag hade kommit överens med Caro och hennes barn att dom sku dyka upp och så gjorde dom och dom hade hittat Monsieur på gatan på väg hem. Aron såg mina pepparkakor och Amanda ville också ha. Jag demonstrera mina hemska gamla skor och sen gick dom iväg och jag strax efter.

Hos oss packa Caro snabbt ner alla saker och Amanda var glad, men Aron blev lite sur av nån anledning. Mamma sa sen att han får föreslå mat och så får han en glasspinne från Alepa. Snart ringde Caro att nu kommer det upp två flickor som har med sig plastpåsar med Reissumies. Dom var från Siwa och öppnar i morgon med kaffe och säkert kaka   : )

Jag satt resten av köttfärsen i en frittata och rev lite ost och man fick sallad och rödvin.

Sedan på Teema en dokumentär om River Phoenix som dog av droger när det nu var och sen Ville kaukasiassa.

Jag undrar om jag i morgon tänker se på Ettor och nollor.
Få se...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar