tisdag 24 februari 2015

Idag i verkstaden

riktigt roligt! Först gick jag till Alepa och sen kom jag hem och fota Ikea-pallen som Monsieur hade byggt ihop.

Eller liksom stegen. Den är inte sned. Den är fotad lite konstigt.

I verkstaden lyssna jag på två kassetter. Den ena hette Sången som brast. Det var två grabbar som uppträdde med Vysotskijs sånger på svenska. Jag tror det är 20 år sen vi var och såg på dem med Gilla. Fina stycken! Under tiden fila jag med borrmaskinen Carckis örhänge. Piggen skulle bli tunnare.

Sen fortsatte jag med halsbandet. Jag konstatera att jag måste ta loss ringarna och glödga dem. Nu blev dom helt mjuka!  Jag fick ringarna in tillbaka i hålen och polera dem.

Nu lyssna jag på Jim Pembrokes Party upstears och då dök Monsieur upp. Han kom in och skoja med mig och sen gick han igen. 

Jag hade nu silverkeden med lödda öglor i betbad, så jag passa på att borra lite hål i Caros små porslinsbitar, men endel gick nog sönder igen tyvärr. Eller det var väl två...


Här då det fina halsbandet.

Jag tycker jag blir duktigare och duktigare   : )
Klockan var väl 18.30 när jag var hemma och Monsieur satt och åt. Jag fick sen grönsakssoppa med två gamla Husisar. Där fanns två långa artiklar jag sku läsa.

Jag glömde att berätta i går om byrån här uppe i vårt sovrum. Plötsligt bara låssa nånting i hörnet och nu går den lilla dörren inte fast. Men den är nog gammal. Därför söker vi nu en ny...

Kanske i morgon till stan.

2 kommentarer: