söndag 8 februari 2015

Idag i verkstaden

helt roligt. Det var så fint väder när jag gick dit. Solen sken och mina fina vinterskor gjorde så att jag inte ens halka. Tog en bra promenad. Var i verkstaden tretiden. Fortsatte med halsbandet. Lite jobbigt för jag måste göra nya öglor. Men jag såga dem själv.  Sen tyckte jag att jag måste löda ihop öglorna. Det blev inte så bra. Måst laga nytt betbad och putsa dem på nytt.

Man ser att keden blev mörk...

Sen kom jag ihåg Caros glasbitar, porslinsbitar, stenar och snäckor. Jag tror att dom var från Grekland. Det skall bli ett nytt fint halsband. Jag borra först hål i dem. Sen beslöt jag göra mässinglänkar. Helt nya igen. Såga upp dem och här är dom.

 Det blir säkert ett fint halsband.

Pikkuhiljaa 18-tiden gick jag hem. Man fick pasta och lax och vin. Kl 21.00 kommer en svensk film som heter Dom över död man (2012). Den är säkert bra!

I morgon tänker jag se på Ettor och nollor på Arenan och sen far jag till stan för att kolla det ena och det andra...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar