onsdag 25 februari 2015

Vi beslöt i dag

att  göra en resa in till centrum. Vi måste på riktigt springa till spårvagnen för att hinna. Men vi hann. Spårvagnen stanna vid Salutorget så att den sku tillbaka till Kottby. Vi steg av och fick en tvåa upp till Bergmansgatan. Vi kolla stryklodshuset och sen ett hus på Främlingsgatan som Irmelin Sandman Lilius skrivit om. Hon hade bott där länge.

Vi gick vidare längs Bergmansgatan och kom till Ryska Ambassaden. 

Vad är det här?

Vi gick vidare och kolla Monsieurs hem och upp för Högbergsgatan. I fönstret fanns tyger som jag tänker tipsa Caro om. Fina tyger 5€ metern. Sedan till Fasaani eller Helsinki Secondhand. Där fanns ett sjukt fint barskåp, men det kommer nog inte att rymmas här. I hörnet av Högbergsgatan och vad nu gatan hette fanns en butik med en maihin-nousu som hade kosatat 390€ och nu kosta 190€. Jag prova den och Monsieur tyckte att jag borde komma på nytt och köpa den. Hmmm...

Te´butiken The Ounce hade flyttat till Stora Robertsgatan 17. Perfekt cafe´. Mina te´n hade tagit slut så det blev Neljä Marjaa (grönt te´) och Rauhan Salaisuus för kvällen. Men jag har ännu Kalles te´som heter Jasmin. 

Sen gick vi till olika butiker och till Stockmann. Dessutom kolla vi nog byrån i många butiker...

Hemma blev det fin musik och god mat och efter det Ville i Kaukasien.

Nu undrar jag om jag i morgon skall gå med Caro efter min nya parkas eller i samband med yogan eller liksom hu? Nå, man sir sen...

Och bilden upptill var konstiga hus i samband med Ryska Ambassaden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar