söndag 15 februari 2015

Soligt väder

och -9°   Men småningom blev det någå -4°.  Vi hade träff med Kalle och Salmiset nedanför Himmelsberget. Sedan bakvägen dit upp.

 Här hela slurven!

 Aron äter korv.

 Amanda äter korv.

 Kalle med Aron.

Kalle med mamma.

Kanon från vinterkriget.

Plötsligt dök resten av familjen Salminen upp. Dom hade varit till Stockholm och kommit hem på morgonen.

Aron och Saku.

 Tommi och Saku bär Aron på en pulkka.

Sen for Salminens för att skrinna liksom där framför vårt hus och vi promenera långsamt hem till oss. Kalle och Sande och jag fick öl och sen fick vi kaffe med fastlagsbulle. Sande fick två!

 Här äts det.

Fastlagsbulle.

Sen gick Kalle upp till sovrummet och tog en lur och Sande till arbetsrummet och tog en lur. Salminens for väl sen då femtiden och Kalle blev väl ännu kvar när jag vila mig men gav sig sedan pikku hiljaa iväg. Någå halv sju steg jag upp och så blev det lax med pasta och Monsieur diska och jag satt lite bilder på bloggen och sen kom då en bra film som hette Jakten med Mads Mikkelsen. Den sluta för en stund sen.

I morgon har jag nu igen an tanke att se Ettor och nollor och sen när det blir mörkt tänkte jag fara till stan för att fota dom där gubbarna som lyser och gå till Yves och till Stockmanns delikatess.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar