måndag 3 november 2014

Fin kväll

men sen blev det regn och storm. Vi kom ut på lördagen med Pörtö Line. Som alltid satt jag på däck. Kanske lite kallt. På Bredvarpet var det jätte vackert väder. Lugnt. Solen gick ner. Jag tände ett ljus på bryggändan. Så gör vi alltid i och med att vi stänger varje år till Allhelgona.

Vi fick lördagslax och Nistornas goda vin. Vår klocka ringde 08.30 följande morgon. Vi stängde ögonen och fortsatte sova till 10.30   :D
Men vädret var ju helt hemskt. Storm och regn. Monsieur gick ner till verkstan och reparera grillen och jag sökte efter ett troll som publiserats i Husis när Kalle var typ tre. "Det värsta troll jag vet". Men jag hitta det inte. Månne jag ren har gett det åt Kalle? Det blev ändå trad laxpasta.

Men i dag har vi då varit duktiga. Först tog vi upp bryggans landgång. För att få den upp på bryggan kanske man borde vara tre så vi skuffa den upp bakom nedre huset. Då hade vi ren lyft bort bänken. Sen tog vi upp roddbåten och jag fortsatte med alla trädgårdssaker.

Nu  tar Monsieur en lur. 
Det är säkert han som skall laga maten i dag   : )

En konstig halsduk.
Fin utsikt.
Ljuset ute på bryggändan.
Monsieur (och jag) jobbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar