måndag 17 november 2014

Skärgårdsskepparkurs

i dag. Jag försökte studera, men det gick nu int så bra. Efter mina studier tog jag en stavgångs promenad till GymParken ovanför Messukeskus. Där finns tre ställningar med tre olika system i varje ställning. Dom flesta gjorde jag hundra-150 gånger. En var så jobbig att det blev bara två gånger...

Stavarnas asfaltstassar har fått två små hål vilket gör att det hela tiden säger liksom pling när man går. Jag tog med en till skepparkursen och sen hos Stockmann köpte jag nya. Dom där tidigare var meningen att ha hål - dom här har inte. Dessutom en ny Sodastream patron.


ÄNNU OM HEDÅSEN
Franks käraste sång "Du min gula ros från Texas" sjöng vi ju också och så fick han typ 30 gula rosor.

Och det var bara Baba och Stina och Stures ett barnbarn som gjorde maten. Otroligt! 
Vi måst ju ha varit över hundra.

Och sen ringde Stina och berätta att hon och Frank och vem det nu var hade öppnat alla paket och han hade blivit urförjust i Bodösmycket. Stina sa att han kanske tänker ha det runt halsen - int på nyckelringen.


SLUTLIGEN
Rolig min.

 Aron skall fotograferas i dagis i dag. Han ville själv ha den röda flugan   : )



3 kommentarer:

  1. Tack, tack för fotot som Benita skickade :)

    SvaraRadera
  2. Nå jo, men jag borde ju ha använt blixt : (

    Dessutom hörde jag att Matte och Pepe har kört rekka
    tillsammans utomlands : )
    h. Babben

    SvaraRadera
  3. Ankdammen är ganska liten (i synnerhet i Borgå) :)

    SvaraRadera