fredag 7 november 2014

En rolig dag

som börja med att jag steg upp 07.30 och laga frukost. Jag väckte sen Monsieur 08.30 och så såg vi Jälkiviisaat. Efter frukosten elvatiden dammsög jag igen en gång. Dessutom beslöt jag tvätta golven imorgon eftersom vi inte får Kalle-Sanna besök. Sen iväg till Musta. Jag kolla med min bror om han hade hälsat på vår gumor och han svara att jo på tisdagen, hon hade själv bett om det...

Ganska snart efter Musta-besöket dök den glada familjen Salminen upp. Caro for då till en klädtillställning och barnen blev här. Efter typ en halv timme börja jag med maten: kokta nakkir och pasta åt barnen och stekt korv och potis åt oss.

 Aron har avslutat sin måltid. Vi andra äter ännu.

 Amanda sätter mat innanför sin blus.

 Sån härn min gör hon ganska ofta.

Aron läser Johannas Bärtil-bok - mofa skojar med Amanda.

Sen gick mofa och Aron och kolla datorn medan Amanda och jag såg på Hauskat kotivideot.  Bortåt 19.30 kom mamma tillbaka och fick kalla rester och sen gick dom hem.

Vi städa undan och jag bloggar och Monsieur ser på Nenä-päivä för där skall Pirkka-Pekka Petelius strax leka Nalle Wahlroos. Eller få nu se när...

Ändå tror jag att vi kollar Skavlan    : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar