tisdag 18 november 2014

Takterassen

städade jag i dag. Jag borde ju ha tagit många foton, men glömde. Jag tömde mylla från enorma krukor och satt vissnade blommor i papperskasse. Jag sparade mull i plastkassar och skurade alla krukor. Och när jag kommit hem och vi ätit lyfte jag dem alla in i min garderob.

Förutom den här som varje vinter brukar stå framme    : )

Dom vissnade blommorna förde jag på roskis och tog sen en stavpromenad till min gumor. Via Alepa efter gröna marmeladkulor. Och asfaltstassarna var perfekta. Jag satt där en timme och vi hade det riktigt trevligt.

Sedan en stavpromenad till Musta. Jag skulle ha allt möjligt. Sande hämtar hit Amanda till typ någå 8.30 så jag får väl stiga upp sjutiden. Fick vänta lite på 69:an, men snart kom den.  Mamma kommer också att dyka upp på frukost. Hon skall föra barnkläder till Vekarakirppis. Hon har hyrt ett bord där.

Efter maten såg vi en dokumenär om John F. Kennedy. Liksom från hans barndom. Han liknar ju Monsieur precis när han var grabb.

I morgon en promenad längs Södra Hesperiagatan ner till sandstranden. Där har jag träff med Yvonne på ett litet cafe´ som heter Regatta. Vi skall träffas kl 14. Och dit får man ta hundar    : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar