onsdag 19 november 2014

Amanda

hämtades till oss klockan 8.30. Jag var färdig och höll på med kaffet. Mofa lekte med Amanda medan jag fick frukosten färdig. Sen var jag med Amanda medan mofa åt sin frukost.

Jag fotade henne. Hon har alltid en allvarlig min när hon fotas.

Nångång efter elva kom mamma. Hon hade varit till Vekara.  Nöjd att inte ha råddiga barn med sig. Jag fick också kaffe och sen gav jag mig av.

Jag steg av på Mannerheimvägen därifrån jag skulle längs Hesperiagatan promenera ner till Edesviken. Men, men...

I stället för att gå till höger gick jag till vänster. Gick och gick. T.o.m förbi det nya fina simstrands cafeét och till slut måste jag fråga en mamma med sitt barn och hon sa att jag har gått fel. Att gå tillbaka till Mestaritalli och fortsätt därifrån längre fram. Ja ja. Jag ringde Yvonne och hon kom emot mig och jag var lite nolo. 


Det var samma cafe´där vi varit med Monsieur när Kalle var typ 2 månader.


Här lite bilder.


 Pauligs hade en enorm villa mitt emot. Osäker om det här var bastu eller "nuottatupa".

Utsikt över Edesviken.

Min vän Yvonne.

Hennes roliga hund Freja.

Konstig inredning.

Ännu konstigare inredning.

En flicka bakom disken tog en bild av oss.

Och här var jag tidigare. Då var Kalle typ två månader    : )

Vi hade väldigt trevligt. Var där typ två timmar. Yvonne och jag skildes sen vid ett hörn och så gick jag ännu hela Hesperiagatan ner till Mannerheimvägen där jag ganska snart fick 69:an. Gick hem för att skriva upp vad jag behövde från Alepa och var så fiffig att jag gick via biblioteket där jag hitta Monsieur.

Det blev god frittata igen en gång. Jag kolla först ett album där det inte fanns några barn och sen det här albumet där jag hitta den här bilden. Och natutvis måste jag ju sen gå igenom alla andra album...

SLUTLIGEN
Här då den städade balkongen.

Eller vad då städad. Plåten borde putsas, lådan målas och golvet sopas   :/

I morgon skall vi till Arons dagis och baka pepparkakor.
Den här gången på  eftermiddagen   : )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar