onsdag 12 november 2014

En trevlig fest

hos Nylunds. Av förekommen anledning sköts festen upp med en timme. Jag sku till Hälsostationen.

Caro hade varit på en modellgrej och hon fick den och det är en hel dag nånsorts tandläkarjuttu och hon kommer att förtjäna bra och Amanda är hos oss.

Vi gick sen då med Monsieur via Stockmann. Han köpte vin - jag köpte svart te´. Vi skulle vara där kl 17, men försena oss snäppet.

Först fick vi skumppa med nötter och karkkir.

 Sen underbar smörgås med ägg och räkor och avocado och gurka och rädisor m.m.

Titta så jag ser fin ut bredvid tavlan som Christer har haft på sitt jobb (tror jag).

Vitlökspotatis, fint kalvkött och kantarellstuvning.

Goda småbrön.

Det är alltid så trevligt där. Vi diskutera massor. Cognac till kaffet och sen ännu en GT. Klockan hade hunnit bli 23.30 när vi gav oss iväg.

Och när vi kommit hem kontakta jag ännu Nylunds och sa godnatt!


2 kommentarer:

  1. din text är skriven så att alla nu tror att er fest blev en timme sen pga mig... sät ett mellan rum mellan er fest försening och vad jag hade gjort ;)
    Du är ton i ton med tavlan!!!

    SvaraRadera