fredag 28 november 2014

Efter kaffe

och dagboksskriverier gick jag till Alepa. Jag behövde faktiskt ganska mycket. Tillbaka hemma laga jag en ny frukost åt Caro och Amanda. Panda kom bara av och an opp och mamma bytte blöja och sen gick mofa ut med henne på en lång promenad. 

Caro satt med sin telefon och åt allt möjligt gott och jag läste två intervjuer i Husis som blivit olästa.  Marianne Alopaeus vars två böcker Betraktelser kring en gräns och Drabbad av Sverige  som jag har i min bokhylla. 

Och Marita Karlsson som varit med om att grunda lekis i Steiners anda och Mikaelskolan som startade med 2 elever 1985 och nu har 130. Hon är från västnyland och var min lärare i Ekenäs. Ursprungligen är hon konstnär, men hon lärde oss allt om konsthistoria, smyckehistoria, att göra huvun av lera och allt möjligt.

Efter en och en halv timme kom mofa och Panda hem. Först åt hon och sen ville hon på datorn med mofa. Efter det lyckades jag av någon konstig anledning ta en bild av mofa och Amanda med kameran.

Mofa bläddrar i laxboken.

Också det som var underligt var att jag lyckades överföra bilder från kameran till datorn. Här dom från lördagen.

 Mofa har kryddat laxen.

 Amanda har ätit all sin lax och pasta.

   Här häller hon vatten...

... i sitt hår    :D


Men ändå var det något fel på kameran. Tryckte man här och där så hände ingenting. Jag gick med den sen till Rajala i posthuset. Och det konstiga var att nu funka den perfekt. Grabben tyckte ändå att nånting måst ha varit fel så plötsligt när han tryckte funka den int mera. Han skicka iväg den till Åbo och kanske därifrån till Tyskland. Jag är säkert utan kamera i fyra veckor   : (

YOGAN
gick helt ok. Först stod jag lite fel på huvudet. Monica sa att jag måst ha smalare mellanrum mellan armbågarna. Jag lydde henne och hölls sen helt bra.

Hemma blev det dusch och ärtsoppa och KP och en film med Sean Penn i This Must Be the Place. Så det blev lite sent innan jag börja blogga.

I morgon städ och Musta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar