måndag 24 november 2014

Efter min frukost

börja jag studera skärgårdsskeppar. Det var nu då ett prov från 2012. Uppgifterna var invecklade men på dom konkreta frågorna kunde jag skriva svar. Här ett gott mellanmål innan jag gav mig av.

Weetabix, banan och maito.


Jag läste Alice Munro i bussen. På Arbis fick jag några frågor som jag kunde svara på, men nu beslöt jag att jag dyker upp nästa gång (med ett prov från 2011) inkommande måndag men inte sen mera. Läraren sa att man måst anmäla sig till provet den här veckan. Jag går dit nästa måndag och följande måndag den 8:de skall jag gå meditera. Alltså den 8:de är det ännu sista lektionen och 12.12 är det slutprov. På ingendera av dem tänker jag gå.

 Jag fick reklamen av Monica och biljetten gick jag efter i dag från Stockmanns åttonde.

Via delikatessen där jag stod en stund vid ostavdelningen, men gick sen. I bussen såg jag att Monsieur sku ha villa ha ost. Åsch!

Soppa och isvatten och knäckebröd och två långa artiklar från söndagens Husis som Monsieur sa att jag borde läsa. Ok. Jag läste.

Nu satt jag just på natt-te´.

I morgon på dagen stavpromenad till Gilla. 
Vi skall igen byta julkalendrar     : )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar