fredag 7 november 2014

Snöstorm

i dag mitt på dagen.

Jag fota det här från vårt fönster. Men småningom smalt det.


CARO OCH AMANDA
kom till oss efter babyrytmiken. Eller vad då baby. Amanda är ju ren ett och ett halvt år.  Hon hade somnat i bussen och nu fick hon fortsätta sova i den utdragbara sängen. Caro fick frukost och efter en och en halv timme vakna Amanda. Hon var jätte glad och vi lekte med det ena och det andra. Sen fick också hon frukost i köket.

Caro gick till verkstan för att söka julklappar åt Amanda. Kanske dockor och dock-kläder. Och en säng som mofa skall måla om åt A.

Halv fyra gav dom sig iväg. Först till bibban och sen till Vekara. Sande sku hämta hem Aron.

Jag tog en förtifem minuters lur och åt sen weetabix och satt make up och for i väg till yogan. I dag var vi i min skärgårdsskepparklass för det var 100-årsjubileum i festsalen.

YOGAN
gick bra. Vi var bara två personer. En som är lite duktigare än jag. Mitt första huvudstående gick inte så bra så jag fråga om jag fick prova på nytt. Och natutvis fick jag och nu gick det perfekt.

Efter det kolla jag lite tekannor hos Stockmann, Anttila och Sokos. Dom var dyra överallt så jag gick tillbaka till Stockmann och köpte den här som heter Bodum teapress.

Den rymmer en halv liter. Jag har kokat te´i en vanlig panna. Det har inte blivit så gott som nu när man pressar. Jag hade ju en sån också tidigare, men den gick sönder. Men tyvärr 36€

Jösses! Om två minuter är klockan 24.00 eller liksom 00.00 Kalle tog kontakt att dom inte heller dyker upp som dom planerat på lördag förmiddag i och med namngivningsfesten mitt på dagen. Men Salminens kommer på lördag kväll   : )

I morgon skall jag opp 07.30 för här skall lagas frukost och dammsugas och faras till Musta och bortåt fem hämtar Caro sina barn hit för hon skall på nånsorts klädförsäljning hos en vän. Åttatiden kommer hon säkert efter sina barn.

Och nu säger jag godnatt!


2 kommentarer:

  1. Det heter knatterytmik, den grupp hon går i nu ;)
    hmm kanske dum fråga men varför måste du fråga lov om att få stå på huvudetpå nytt?

    SvaraRadera
  2. Ja just! Natutvis. Inte baby : )

    Nå, ibland har det gått dåligt och då bryr jag mig inte.

    SvaraRadera