söndag 9 november 2014

Farsdag

I DAG
på morgonen steg jag upp kl 08.30. Det var Monsieurs ide´ men han låg ännu där och snarka. Jag hade då på våren nångång köpt biljetter till Marianne Faithfull konserten. Liksom en gåva till far.  Allt var färdigt när han vakna. 

 Far med olika gåvor.

Jag gick sen till verkstan. Ville få FRANK 70 ÅR inhamrat i baksidan av ett nyckelhänge. Det lyckades väl helt ok. Hemkommen tog vi en lur och gav oss sen iväg.

Vi hade fått en textare av Nista att han kommer att dyka upp på Faithfull-konserten. Och just när vi skulle gå in genom dörren till salen dök han upp.  Ändå ingen Immu.

Våra platser var längst fram. Alltså på första raden. Så sjukt bra!

 Här Musikhusets sal. Vi har aldrig varit där tidigare.

 Och en helt ljuvlig Marianne Faithfull som tyvärr hade jätte svårt att gå. Ont i höften.

Här sitter hon bakom en notställning. Hon böjde sig sen fram och jag vinka åt henne och hon sa att hon kan skicka ett kort åt mig om jag vill. Hur kan hon vara så snäll. Nå, int får jag ju någå kort, men snällt var det ändå. Orsaken var att hon gömde sig bakom ställningen med texter. Men hon stod nog varannan sång...

 Här hela orkestern.

Och här uppträder hon. Hon var faktiskt jätte bra. Mycket bättre än Edda Magnason...

Vi kom hem och fick en grogg och Ceasar-sallad och två glas rose´.


I morgon lite jobbig Skärgårdsskepparkurs. 
Måst öva på dagen    : (




EFTERSOM
Kalle och Sanna inte dök upp på lördagen beslöt jag tvätta golven. Under tiden var Monsieur ute. Efter det duka jag och tog fram kärl och laga sallad. Sen blev det en lur.  Salminens sku dyka upp kl 18, men meddela att dom var snäppet försenade.

Aron var i princip ganska trött för han hade spelat ishockey och varit på mässan där hans favoritlärare från dagis fanns med grodor och allt möjligt annat. Han var sen med Aron en tid.


Här fanns då tekniklegon, och andra legon och fabuland o.s.v. Men först blev det Björk drink.


 Här en björkskvätt i glaset och laxen som strax skall i ugnen.

Björk-drinken med tonic i.

 Caro äter pasta.

 Aron leker med nånting och äter väl samtidigt.

 Amanda äter men fick plötsigt ett anfall och slängde allt omkring sig   : )

Gerd äter. Sen blev det kaffe med glass och portvin och brandy och efter det GT åt dom andra och en whiskygrogg åt mig.

 Senare på kvällen hitta Amanda den här hästen.

Här ritar hon.

Mamma lulla Amanda. Mofa titta med Aron på datorn. Bortåt ett for dom hem. Monsieur diska och jag städa undan. Vi gick igenom roliga foton med Caro och hitta ett super snyggt av Kalle. 

Han sitter på terassen och läser.


Adjö!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar