onsdag 8 oktober 2014

Vi kom ut i går

Med Matilda. Pörtö Lines botten skulle målas. För typ en månad sen var Ika och Tallu på väg till Estland. Jag berätta att vi inom september också är på väg dit för sen stänger dom Patarei-fängelset. Alltid. Och nu kunde jag visa bilderna åt Ika. Också åt Björkell.

Framkomna god frukost och sen till skogen efter trattisar. Monsieur sa tre liter - jag sa två. Monsieur hade på morgonen medan jag laga frukosten tagit mossa från taker. Nu kratta han backen medan jag tog upp potisen.

Det blev en lur  och sen gick strömmen. Efter 20 min ringde jag min bror. Han var också utan ström. Vi tala faktiskt länge och plötsligt kom strömmen tillbaka. Han hade ren hunnit föreslå att vi sku gå och titta om ett träd hade fallit över en ledning vid lavan   : D

Det blev alltså våra nypotisar till maten och stekt korv och rökt sill och god öl som vi hämtat från Tallin.
Sedan  Ville Amerikassa och sen i säng. Vi släckte säkert tiotiden.

Här två bilder   : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar