måndag 20 oktober 2014

Efter avslutad frukost

strax efter tolv gav jag mig iväg till GSW och I love me mässorna. Och just utanför mässan tänkte Sande köra på mig när han for ner till sitt garage. Vi vinka åt varandra.

Men jag såg nog inte riktigt klok ut. Jag hade stövlar. Ingen annan hade och en spänd jumper. Och min farkkujacka med broderade blommor. Ja ja.

Först till GSW där jag köpte dom här fina silverkedjorna.

Sku dom ha kosta typ 30€ stycke, men dom räknar bort så mycket så det blev tjugu någå ihop.

Sen nere på I love me. Där såg jag en gubbe från min Skärgårdsskepparkurs. Vi vinka åt varandra.

Jag gick upp längs med gångar och ner längs med gångar. Kom sedan till Bukowskis avdelning där Nina Westerlund är ädelstensexpert. Vi vinka åt varandra.

Jag gick över gången och kom in på andra sidan. Där såldes kläder. På riktigt ganska kivoga. Flickan som hade sytt dom här kläderna hette Polina Kubista. Från ryssland, men tala engelska. 

Jag provade klänningen uppe till höger. Hon hade liksom en klänning av alla.  Ändå var ärmarna lite spända. Men fin var den. Eller sku den där under ha varit bättre. Nå, jag köpte nu int sen nån ändå.

Jag hade kommit med buss, men beslöt promenera hem. En mycket konstig dimma. 


Sedan en lur, dammsög och trad söndagspasta. Sjutiden kom Salminens. Vi åt god mat med en skvätt vin. Sande fick en öl för han sku köra. Nå, ändå inga foton.

Aron och Amanda leker med små plastdjur.

Aron gick upp med mofa på datorn och jag lekte med Amanda. Småningom skulle hon i duschen och fick pymmen på och båda barnen fick kvällsbit.

Pikkuhiljaa blev det då Borgbackens fyrverkeri. Det har nog tidigare år varit finare. Nu blev allt bakom ett stort hus.



Kanske det räckte tio minuter. Förr tycker jag att det har varit enorma stjärnfall över hela himlen.


I MORGON

måst jag sätta mig ner och kolla mina skärgårdsskepparläxor. 
Tyvärr inte många timmar att lära sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar