tisdag 28 oktober 2014

Jätte spännande

att se Edda Magnason på kvällen. Vi var så nyfikna. Vi visste att hon skulle enbart spela stycken från sin nya skiva, men ändå var det spännande.

Jag pedikyrera och gick till Alepa - Monsieur polera skor och städa nedre balkongen. Vi tog en lur och småningom kl 18.30 gav vi oss iväg. Klockan var typ 19 när vi var framme så vi fick ett glas skumppa där.

Edda Magnason var helt ok. Hon hade ett litet Kate Bush-stuk. Hennes skiva heter Women travel alone, men det stycke finns inte med på skivan. Hennes konsert tog bara en timme. 

 Lite svårt att uppfatta. Det här fota jag med min telefon.

Jag borde ha tagit med min kamera.

Vi gick hem med Monsieur. Hemma satte jag förklädet på mig och tog fram fina saker som skulle till vår middag. Soltorkade tomater, oliver, fetaost, olika korvdelikatesser, vinrullader, sallad och rödvin.

Jag åt säkert tre portioner.

Vi lyssna på musik från Musikhuset som kom på Vega. Det var bandat på fredagen. 
Och sen kom jag hit för att blogga.

I morgon kanske här skuras roskskåp. 
Och sen kanske jag hälsar på min gumor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar