onsdag 15 oktober 2014

Här är vi nu på lande

Glömde berätta i går. Vi kom ut med Pörtö Line och jag satt på däck. Liksom på däck på däck. Det var nog ganska kallt och sen stritta det lite imellanåt, men jag var hurtig. Vad sku jag ha gjort inne. Ingenting. Neppe tog kontakt att Janina skall få sin ring till födelsedagen den 25:te. Jaha, så här blir då två dagar att göra den...

Stina berätta att Sture kommer efter min båt i dag, men det var också Frank. Här på Bredvarpet kaffe och en lur. Jag gjorde sen salladssås och maten och sen märkte vi med Monsieur att chips- och nötpåsorna hade blivit i stan så jag ringde Stina och hon lova hämta.

För en stund sen strök jag två dukar och strax nån sorts soppa.
Monsieur berätta att en älg söndrat vår buske i stranden. Ändå tror jag inte att det var en älg för här finns inga älgflugor.

Här busken och sen röda blad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar