lördag 4 oktober 2014

En jätte trevlig

FK. Drinken till först var väl Moscato vin, tror jag. Sedan ett bröd med kallrökt lax och sedan underbar krakova med surkål. På Annikas dörr hängde ett gult ett rött och ett svart band. Jag förstod inte att det var tyskland. Men så var det och jätte gott öl dessutom som jag och Annika drack. Dom andra drack visst vin. Det blev efterrätt och kaffe och sen en GT åt mig och Annika. Klockan närma sig tolv och vi tyckte att nu kan man bryta upp. Hajes man kom efter henne och Anna och jag och Tuva tog sista bussen. Annika följde oss. Bussen gick 00.05. Till Kampen. Och sen gick Tuva till bussen bakom posthuset och jag till järnvägstorget. Bortåt ett var jag hemma. Helt glad. Monsieur sov.

Morgonen blev lång med Husis och kaffe och ägg och vad det nu var. Sen blev det en enorm städning. Jag dammsög och dammsög damm från ytor. Sku det ha gått tre timmar. Efter det dusch och en lur. Sen laga jag "Lax på Thailand stil"  (Lohta Thaimaalaisittain).  

 Jag antar att jag visat bilden tidigare. Vi har nämligen gjort den här rätten  förr.

Ändå tog jag bort silverpappret.

Nu skall jag se på en helkväll med Peter von Bagh. 
Eller nå, man sir sen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar