måndag 20 oktober 2014

Skärgårdsskepparkurs

i dag igen.  Ändå börja dagen kl 08 och så gjorde jag saker ända till kl 13 när jag tog i tu med skepparkursen. Kanske lite jobbigt igen. Men där var två trevliga finlandssvenska poliser som höll en föreäsning. Antagligen är det samma skärgårdspoliser år efter år.

Vi beslöt med Monsieur och Caro med barn att gå till Bokmässan. Få se vilken dag. Dessutom fick vi en inbjudan till Franks 70 årsdag och en inbjudan till Nylunds den 11:te i 11:te.

När jag kom hem blev det ärtsoppa och så såg jag på Efter nio för Kia Svaetichin sku vara där. Hon var rolig och berätta om Pörtö. Hela programmet handla liksom om vatten. Och Sanna ville att Kalle sku meddela mig att Kia var där. 

Sen plötsligt en film på sjuan som fick fyra stjärnor. Station Agent av Tom McCarthy. "Den amerikanska indiefilmens mest sympatiska gestalt". Jag såg den natutvis.

I morgon då verkstad. Äntligen. 
Det blir aamuvuoro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar