fredag 24 oktober 2014

Första snön!

En bild från vår takterass och vår gård.


Men om några dagar har dom lovat t.o.m  +11°

När jag åt frukost ringde Neppe. Han berätta att brevet kommit fram. Han tyckte att mina frimärken var så fina. Liksom grottmålningar. Och ringen var ju fin, fast han sa att han inte tänker öppna kuvertet. Jag hade skickat ett foto av den åt Janina. Så jag hoppas nu sen då att den går på henne.

Tolvtiden kom Caro och Amanda hit. Dom hade varit på babyrytmiken. Amanda lär ska vara duktigast av alla! Hon gör allting så glatt som ingen annan gör. Dom andra sitter bara liksom tumput. Och i dag var hon så fin med grå klännng och halsband med ljusröda små hjärtan. Också Monica sa åt mej på yogan att kanske Amanda vill leda rytmiken nästa gång   : )

Vi tog sen en promenad till ett ställe där det fanns ett tryckeri. Caro hade på nätet hitta svarta vinterstövlar åt Amanda. Caro ringde, tanten kom ut. Hon fick 15€ och Caro stövlarna. Sedan hem via Musta. När vi kom hem sov mofa och Amanda hade också somnat. Nå, Caro väckte dem och sen for dom i väg. Dom sku fara via Arons dagis till Tekniska museét. Det var fritt inträde hela dagen ända till kl 19. Nu var väl klockan typ 16.30.

Jag for hemifrån kl 17 för jag sku till te´butiken i korvhuset. Jag köpte igen Rauhan Salaisuus och Neljä Marjaa vihreä te´.  Neljä Marjaa är för morgonen och Rauhan Salaisuus för kvällen. Det innehåller ett ämne man somnar av. Vad det nu heter?

Lite över 18 på yogan. Dom sku just börja med mantran. Och jag var så duktig! Jag stod perfekt på huvudet.

Hemma hos oss var det liv i luckan! Aron var med mofa på datorn och Amanda gick småningom i duschen.  Liksom jag. Barnen fick kvällsbit och jag KP med ärtsoppa. Småningom sover väl alla.


SLUTLIGEN
Monsieur sa att måst du alltid börja alla dina meningar med "Ändå". Jag har uppfattat att det är fint att göra så, men om han inte vill så måst jag väl sluta.


1 kommentar:

  1. Jag, som är den elaka språkväktaren, har också reagerat på det ofta upprepade ordet "ändå". För sidu, ibland kan det bli direkt felanvänt, om man börjar en mening med ändå. ÄNDÅ har det nu inte direkt stört mej i nån större grad. Och ändå vill jag säga; devaju lite fint med den första snön. Jag byggde en snögubbe på balkongelikongen. Ändå blev den bara 4 cm hög. ;)

    SvaraRadera