onsdag 22 oktober 2014

Idag i verkstaden

igen så roligt. Först satt jag Janinas ring i betbad och drack kaffe och skrev dagbok. Fortsattte sen med ringen. Putsa upp den. Ändå fanns där tyvärr finsilver. Fläckar. Jag fick bort dem och satt sedan ringen i trumlarn. Nu blev det frukost och gamla Husisar. 

Sen gällde det att infatta stenen. Det lyckades i princip ok. Ändå hade det kommit skråmor och vassa saker så det var bara att putsa upp på nytt. Och sedan en stund i smyckepolerarn.

Fin ring!

Sprang hem för att posta den och fick iväg ringen före kl 16. Sen tillbaks till verkstan för att städa och sätta bort cd:n och hammare  m.m.

Till Alepa och när jag kom tillbaka var Caro, Aron och Amanda i fönstret. Jag laga plocktalrik åt Aron och sen for Caro iväg för att kolla ett hus med Sande och barnen fick pasta och nakkir. Amanda kasta sin mat omkring på golvet - hon är så vitsig - och mofa mata Aron och sen for dom hem.

Jag fick grogg när jag laga vår frittata och sen ett glas rödvin och nu sitter jag här. I morgon kommer Caro och Amanda hit mitt på dagen och sen far dom efter Aron. Jag skall och yoga. Sande skall till Kitzbühle  för att överraska sin vän som fyller femti. Frun har ordnat festen. Han kommer hem på söndan. Han spelade ishockey där för ett antal år sen. Caro, Aron och Amanda blir säkert här över natten.

Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar