söndag 5 oktober 2014

Lång förmiddag

och sen gick vi ut. Monsieur var med. Vi gick tvåtiden. Jag stavgick men lyckades inte ändå få upp farten för man sku se på hus här och hus där och ofta gick jag in på gårdar för att kolla. Vi skall inte själva flytta bort från Kottby - vi skall få Salminens hit   : )   

Vi gick genom tunneln som går under en livligt trafikerad gata och till andra sidan av träkottby. På Keijovägen hade vi kollat ett hus och nu vidare via ett annat och sen in på olika gårdar o.s.v. 

 Fina höstlöv i träden.


Tillbaka på vår sida av Backasgatan kolla vi Artek som Monsieur sett tidigare och sen då hörnhuset vid Tursontie. Vi fantisera att om tanten här mitt emot säljer huset så behöver jag bara ropa åt Aron att "kakaon är färdig"   : )


Klockan var fyra när vi var hemma. 

 
Vad är det här för underligt? Intressanta utlänningar med enorma bollar på kroppen...

Jag åt snabbt weetabix och kolla sen andra delen av Skärgårdsskeppar. Det är nog ganska jobbigt...

Sen god lax med pasta och sen lite Nyberg.
I morgon landeuppköp och tisdagmorgon till lande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar