lördag 25 oktober 2014

Fin himmel

på morgonen när jag vaknade.

Solen hade inte ännu gått upp.

Jag var oppe redan åtta och laga frukost. Monsieur hade beslutat att gå till Bokmässan först på lördagen. Caro, Aron, Amanda och jag gick i dag. Det var helt trevligt. Också barnen hade väl roligt. Jag beställde en två månaders Husis till Caro och köpte Knausgård.

1115 sidor. Huh huh!

Och Caro köpte till sina barn dom här böckerna.

Vi var där väl två timmar. Åt god glass och gick sen hem via  Gym Park. Vi kolla alla maskiner och sen börja Aron och Amanda springa omkring.

Här hoppar Aron på en pompande grej.

Vi kom via verkstaden och tog igen lite saker och sen for Salminens hem för att ta nya kläder och Monsieur och jag till Musta efter en massa mat och sen for vi efter Salminens.

Hemkomna börja jag med maten för klockan var 18 och så satte vi oss till bords kl 19. 

Amanda härja helt sjukt. Här har hon lugnat sig lite och sitter i mammas famn. Samtidigt vi satte oss till bords började Hauskat Kotivideot.

Aron läser sin tredje bok. 

Av en händelse råka vi se på Posse som är ett Dudson program. Det var helt humor. Monsieur såg sen på Hjallis som intervjua Jere Karalahti. Eller nog såg jag det också. Och slutligen då Skavlan. Jobbigt att lyssna på en läkares berättelse om våldtagna kvinnor och barn i Kongo.

Monsieur ville att jag sku fota hans rönnbär.


Han har nu fått dille på såna. Äter med jugurt på morgonen. Jag måst fråga honom i morgon vad dom riktigt innehåller.


SLUTLIGEN
Det var så att när jag gick i läroverket och skrev uppsats tyckte jag att det var så fint att inleda en sats med ordet "Ändå". Det tyckte säkert min lärare också. Ändå kommer jag nu då att sluta med det.

I morgon skall Aron och spela ishockey.


3 kommentarer:

  1. Nå int' ska' du! Sluta använda "ändå" som satsinledning. Nej. Men inte alltför ofta. Ibland passar det ju riktigt bra. Och variation berikar språket. Det finns ju synonymer, som funkar riktigt bra om man vill uttrycka sej med ändå-början....Tycker jag. Faktiskt. Ändå. Trots allt. Fastän. Fast nu bara nu å då. Liksom. Alltså. Väldigt. Heh..

    SvaraRadera
  2. Ps. Janninas ring blev jättesnygg! Va' va' de' föö fin sten? Brunit! Helt säkert. Eller brunopal. Kanske brunifir.
    Ögla

    SvaraRadera