onsdag 1 januari 2014

Typ någå

10.30 vakna vi. Är det den 1.1. behöver väl ingen väckarklocka ringa. Det blev frukost och med sista kaffekoppen såg vi på Niinistös tal. Intressant för er att höra att jag sen var i duschen och sen satte jag mig ner med Sandes ELLE Country och Kalles öl som heter Underlig Jul. Lyssnade samtidigt på konserten från Wien.

Senaste år fick jag också ELLE Country av Sande och öl av Kalle. Det får nu bli en tradition. Underlig Jul var så tillvida ett intressant öl att det på etiketten står "Underlig jul är en underlig ale. Det är en brobyggare mellan öl och glögg. Vi har bryggt den med kanel, ingefära, kardemumma, koriander och nejlika". Sjukt gott. 6,5 %. Fans skönt att sitta där och läsa Sandes tidning och dricka Kalles öl    :D


Och inför det nya året skall man ta i bruk nånting nytt. I år Caros fina tvål. Den har en helt underbar doft.


TILL MATEN
fick jag sen en skvätt rosévin som Gilla hämtat. Monsieur var vesilinjalla. 
Catherine Deneuve kommer i en film kl 21.45. Borde man  månne se?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar