fredag 3 januari 2014

Punttis

för Caro coh Sande så vi hade träff på Kottby Lågstadiums gård. Punttisen finn alltså i Karjalan talo som är där helt nära. Först klättra Aron i en massa ställningar och sen sparka han fotis med mofa.



Här en rolig Amanda   : )



Sen gick vi till Himmelsberget.
Där finns en fotisplan och jag antar att den är en ishockeyplan på vintern.

Men det här tycker jag att är hemskt!

Ishockey och fotismålen skall ju vara lösa och röra på sig. Åka hit och dit när ett barn träffar det. Dessutom skall nätet vara av liksom tråd. Det här var helt fruktansvärt. Det var fastskruvat i marken.  Gick inte att flytta. Det var helt av metall med jätte vassa kanter. Där kommer nog att hända hemska saker. Ändå tyckte Monsieur att det var helt okej...



EN LAXKOKBOK
fick Monsieur till julklapp av Sande. Eftersom grillen i vår ugn är sönder kolla jag ett bra recept från kokboken.


Det blev exakt som det skulle. Ris med lök och ärter och smetana med nånting som väl sku heta Ajvar Relish men den såsen fanns inte hos Musta. Jag ersatte med Sambal oelek. Det blev ändå jätte gott! Laxen stekte jag.


SLUTLIGEN
Gilla ville att jag sku visa dom gamla almanackorna jämförda med min nya.



Här varsågod!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar