torsdag 2 januari 2014

Lite privatliv igen

men so what!

Monsieur och jag fick en hurtig promenad till Lidl och Eestin herkut. Han hade ryggsäck - jag hade stavar. Det ena och det andra från Lidl, men nu råka dom ha tuschpennor i olika färger. Dom kosta 1,40€  Det var dom svarta jag behövde. Och sen hem via Eestin herkut.

Goda burkar med bortschsoppa, röktost, svart bröd, m.m.
På väg hem gick vi sen faktiskt en lite längre länk.


Och titta! Min favoritjugurt från island.


SEDAN SATTE JAG I GÅNG!

Jag var lite osäker hur jag skulle lyckas med pärmen till min nya almanack/dagbok, men den blev helt otroligt fin   : )  Ser precis ut som dom gamla!

Tack Caro! Det var ditt tips   :D

Och när det var gjort skrev jag sedan in annat som man måst överföra för att almanacken skall funka.

Sen KP, vatten, knäckebröd, bortschsoppa... 
Och sen kolla jag då hur man nuförtiden skall skaffa pass/identitetsbevis. Mitt identitetsbevis går ut den 8:de januari och passet i mars.

I MORGON 
kommer Aron och Amanda hit för ett par timmar. Caro coh Sande går på gym. Och på lördagen skall vi på trettondagsfest till Sökö.
 


3 kommentarer:

  1. Almanackan blev jättebra! MEN - jag tycker du borde ha med också en "Före-bild" och kanske också bilder på dom tidigare årens nackor. Jag sökte fram från ditt tidigare inlägg de bilderna och tycker ju nästan att din "nya" är bäst!!!

    SvaraRadera
  2. Hi hi! Bra att ni tycker att den är fin.
    Nå okej, jag tar då en ny bild med dom gamla :)

    SvaraRadera