måndag 6 januari 2014

Trettondagen

tog jag det inte speciellt lugnt. Här fanns så mycket ullhundar i vrårna så jag beslöt dammuga. Och det var ju bra. Håret tvätta jag för i morgon skall jag till fotografen. Foto för pass och ID-kort. Och i morgon skall jag också beställa tid hos polisen. Ja ja.


JAG HITTA
en Kuukausiliite från oktober.

Där är en artikel om Ville Haapasalo. Många sidor. Jag har läst lite nu, lite då. Den berättar om när Haapasalo filmade "Ishavet på 30 dagar". Den börja var det på torsdan. Första delen var riktigt bra så jag tänker fortsätta.


A LATE QUARTET
var en film vi såg på nyårsafton. Och faktiskt om åtta minuter kommer en dokumentär om Quartet Lab-kvartetten. Först deras övningar och sedan konserten. Men innan konserten är slut kommer en film som heter Gran Torino med Clint Eastwood. Den är säkert bra. 

Men nu börjar Quartet Lab!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar