tisdag 7 januari 2014

I dag

fortsatte jag att vara duktig. Till mitt morgonkaffe läste jag en massa gamla tidningar. Det blev ingen fotograf för regnet var ju förfärligt, men tid för både pass och ID fick jag till inkommande måndag via nätet. Sen gick jag igenom högar på min sekretär och hurtsen intill. Läkarräkningar, medicinrecept, barnens försäkringar, saker från skatteverket, en massa små lappar med alltmöjligt att göra som sen blivit kvar när bara en sak mera finns ogjord. Slutligen kom jag överens om en träff vecka 5 med mina två vänner från JWT.

CARCKIS ARMBAND
blev följande. Jag hade räknat pärlorna i halsbandet och  armbandet, men inte skrivit upp. En sån idi! Nu var dom där huller om buller.

Nå jag räkna elva till armbandet och satt ett skråmigare lås på det. 
I morgon fortsätter jag med halsbandet.



MONSIEUR
gick till Arbis. Han skall reparera ett litet Aalto-skåp. Han är där liksom från 17 till 21. Jag passa på att kolla dom tre sista delarna av Solsidan. Dom var nu ganska ok. Sen tog jag min Knausgård och gick ner och åt ärtsoppa och massor knäckebröd med Motte-smör. Somna sen en stund på soffan.

Vad borde jag göra nu? Koka te´och läsa Knausgård? Väl. Eller? 
Jag är osäker om jag har sett Oliver Stones Platoon från Vietnam kriget. 
Den kan vara hemsk. Kanske int...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar