söndag 29 december 2013

Villagatan

heter gatan där Inka bor. Vi returnerade Miiu igår. Villagatan har en massa små hus i rad på ena sidan. Tre våningar. Pastellfärgade. Jag hade kameran med, men glömde natutvis att fota. Också Inkas hem var jätte fint. Och Miiu lyfte genast svansen och såg ut att trivas.

Caro, Sande, Aron och Amanda hade varit på kalas hos Anni. Kian fyllde år. Sen hämta dom Amanda hit och Aron for till Puistola.

Det gick ok med Amanda.  Hon åt kanske inte så bra, men kasta gärna omkring lock. Sköter man barn har man nollatoleranssi. Vatten till maten och te´på kvällen. Niotiden fick hon sen kvällsbit och somna och vi såg på två nya versioner om Monica Zetterlund från Sveriges tv.

Jag sov med Amanda. hon väckte mig typ någå fyra gånger.

Hon var helt glad fast här var bara mofa och momi. Men sen ringde Caro och ett-tiden kom dom hit och Helena hämta Aron till vår gård. Vi följde ett stycke med familjen Salminen och sen skildes vi.


MONSIEUR
och jag gick på promenad.


Hemkomna fick jag glass - d.v.s Mövenpicks goda hasselnöt som jag brukar äta hos  Stockmann. T fick vanilj med julstjärna.

Tupplur,  mat och säkert småningom Mad Men.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar