söndag 1 december 2013

Idag i verkstaden

några timmar. Först gjorde jag Lauras plakettkanter rundare och sen var den ett par timmar i polertrumlarn. Den blev fin!

Under tiden börja jag med Noras hänge åt Hannu. Jag skulle hamra texten i en ring på hängets baksida. Nå jo, heh heh, jag skrev  NO  RALTA  så det var ju inte så fiffigt. Såga ett nytt hänge och nu blev det riktigt bra.


  Också stjärntecknets symbol är av silver fast det här ser ut att vara vitt. Ändå undrar jag nu att skall jag låta det vara så här eller skall jag fila det liksom helt perfekt?

Bakgrunden skall hamras men symbolen skall poleras.


Hem strax efter 18. Trad söndagspasta. Satte min gråa ytterrock i pikapesu och foton på datorn. Sedan Boardwalk och nyheter och säkert snart zzzzzz.


I MORGON
till Gilla och på tisdan till Tallin   : )


2 kommentarer:

  1. hei!det ser riktigt fint ut:)hannu kommer att bli glad.

    SvaraRadera
  2. Ok. Måst funa...
    Om jag sku dyka upp hos dej på fredagen? Eller är Hannu hemma då?
    Det går också nästa vecka : )

    SvaraRadera